Olympus µ 725 SW blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Olympus µ 725 SW blauw op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

cees72 25-03-2007
Geschreven voor: Olympus µ 725 SW zilver

In het begin dacht ik een handzaam aparaatje gekocht te hebben. Dat is het ook wel, maar eigenlijk net iets te klein; mijn vinger heb ik per ongeluk al een paar keer in de lens gestoken.

Onderwaterfotograferen is leuk, maar naderhand moet je echt wel het batterijklepje opendoen en de druppels wegeven, dus helemaal perfect / handig is het ook weer niet.

Ik ben een canon gewend en merk dat het echt een andere kwaliteit is. Canon is duidelijk beter. De Olympus op de automaat zetten betekent stoeien met belichting ed want uit zichzelf zal hij het 'nooit' goed doen. Bij de canon Ixus had ik daar geen last van.

De imagestabilisator is fijn, maar het feit dat ie daar meestal (ook als het niet nodig is) 800 ISO voor pakt duidelijk minder.

De batterij gaat niet lang mee, maar is wel mooi plat. Geen kanon. Ga niet tot het uiterste, verwissel voor de tijd de batterij. doe je dat niet dan wordt je kaart niet herkend.

Herman 24-03-2007
Geschreven voor: Olympus µ 725 SW zilver

Prima camera, compact, kwalitatief prima foto's en ruim voldoende mogelijkheden. Ook de mogelijkheid om camera in het zwembad te gebruiken is erg handig.

JohanV 26-02-2007
Geschreven voor: Olympus µ 725 SW blauw

Leuke camera omdat die waterdicht is. Ik wilde hem dan ook gaan gebruiken als ik ga surfen of zwemmen.
Ik kon ook geen andere camera's vinden die waterdicht zijn, zonder een (duur) onderwaterhuis te gebruiken. En deze olympus is natuurlijk veel kleiner dan een ander camera met onderwaterhuis.
Maar omdat er zo'n klein lensje in deze camera zit zijn foto's met minder licht erg snel bewogen, wat erg irritant is.
Sommige foto's zijn erg mooi, maar de meeste zijn echt niet goed voor een 7 Mp camera. De meeste foto's zijn niet beter dan die van mijn oude 3,1 Mp camera , de minolta Z1. Daarom heb ik deze olympus na een week proberen weer terug gebracht naar de winkel.
Dus als je niet perse een waterdichte camera wilt kun je beter voor een andere gaan.

Wibo Haver 13-01-2007
Geschreven voor: Olympus µ 725 SW blauw

Een heel leuke (unieke) camera. Speciaal gekocht voor duikfoto's tot 5 meter.
Net terug van vakantie perfecte onderwater foto's, helemaal als je ze nog even
bewerkt met een computerprogramma. Ook zeer compact en eenvoudig in gebruik.
Overigens ook filmpjes zijn redelijk goed, ook onderwater met geluid, heel
uniek dus! In de branding van de zee een filmpje maken of in het zwembad foto's
maken is wel heel leuk. Er komt een nieuwe dimensie bij als je je camera steeds
weer meeneemt in het water of waar je ook heen gaat, je hoeft niet op te letten
of hij nat wordt of een keer valt, shockproof! De mensen zijn ook zeer verbaasd
als je met je camera in het water staat. Foto's met weing vallen iets tegen
maar misschien ligt dat aan de instellingen. Zeker de aanschaf waard, groet
Wibo. (Ps. Voor onderwater foto's kun je me mailen.)

janh nl 19-12-2006
Geschreven voor: Olympus µ 725 SW zilver

Leuke camera voor gewoon gebruik.
Past in je zak en kan tegen een stootje en wat regen.